Kwaliteitsbeleid
In onze praktijk werken wij continu aan het verbeteren van de kwaliteit. Dit gebeurt niet alleen op zorgniveau maar ook op het gebied van organisatie en bedrijfsvoering.
Maandelijks bespreken wij zaken die we wellicht kunnen verbeteren in de praktijk. Deze verbeterpunten ontstaan o.a. doordat patiënten ons feedback geven. Het is belangrijk voor ons dat wij weten wat u vindt van onze dienstverlening. Heeft u een tip of een suggestie voor ons, dan kunt u hiervoor de feedbackkaartjes invullen die in de wachtkamer liggen, of uw feedback persoonlijk geven richting assistente, POH, of huisarts. Wij nemen uw feedback heel serieus.
Wij wilden graag gaan starten met zogenaamde ‘spiegelgesprekken’. Tijdens deze bijeenkomsten praat een externe onafhankelijke gespreksleider met een groep patiënten over hoe zij aankijken tegen de praktijkorganisatie. Met deze gesprekken hopen wij wat meer persoonlijke feedback te krijgen over ervaringen die patiënten binnen onze praktijk hebben gehad. Helaas heeft de coronapandemie wat deze wens betreft roet in het eten gegooid.
Ook wordt er één keer in de 3 jaar een patiëntervaringsenquête uitgezet onder de patiënten. Er worden enquêtes uitgezet met vragen over de praktijkorganisatie maar ook wordt er via enquêtes gepeild of patiënten tevreden zijn over de dienstverlening van hun huisarts.
Daarnaast wordt de praktijk regelmatig bezocht door een auditor van de NPA. Wij zijn al enkele jaren geaccrediteerd waardoor wij het keurmerk van het NHG*) mogen dragen. Het hebben van een keurmerk betekent dat wij de kwaliteit van zorg en organisatie op orde hebben. En daar zijn wij trots op!
Ad *) NHG; Nederlands Huisartsen Genootschap
Waar zijn we nu mee bezig?
Het verbeteren van onze kwaliteit is iets waar we dagelijks mee bezig zijn, maar sommige aandachtspunten zijn niet in één dag op te lossen. Wij noemen hier enkele punten zodat u weet waar nu de aandacht naar uit gaat;
- Het belangrijkste aandachtspunt voor 2022 is de grote verbouwing en uitbreiding van de praktijk die gaande is.